intrebari existentiale


Am ajuns la manastirea Maicii Domnului care e pe drumul spre Hasca sau Manastirea Petru Voda si bineinteles cand nu am pe ce sa scriu imi vin ideii de bloguri, intrebarile ma invadeaza pana si uimire, tristete etc…si noroc de molecular(a.k.a telefon mobil)si am scris in format sms acele intrebari.
Prima ar fi: de ce femeile trebuie sa aiba capul acoperit? De mica ma „irita” intrebarea asta. Eu am cautat sa vad expres unde zice ca femeile trebuie sa fie cu basmaua pe cap….nu scrie nimic. Mi se pare cea mai mare „abureala” sa fie femeile cu basmaua pe cap. Ce conteaza daca esti cu basma sau nu daca atunci ce conteaza e credinta pe care o ai si cum gandesti si implicit cum te comporti,nu?E absurd. aa… si ar mai fi ca femeile trebuie sa poarte fuste…alta prostie din punctul meu de vedere. Oricum cred ca Biblia trebuia sa fie mai mare si cu acele informatii care ne-au fost ascunse de secole pentru ca preotii din acele vremuri trebuiau sa controleze incontinuare „prostimea” si chestia asta ma duce la urmatoarea intrebare: in ce masura a ajuns religia o mare afacere? Eu zic ca peste 90%. Cand mergeti la manastiri sa va uitati ce „chilii” in forma de hotel au…stau mai bine decat noi in oras.Si asta pentru ca noi, „pacatosii”: dam bani de iertarea pacatelor, bani pe liturghii, etc…S-a intamplat sa fiu langa usa bisericii(in biserica) si afara unde primeau liturghii, pomelnice, vindeau diferite chestioare, sa numere banutzii stransi..in 2 ore …sa va mai zic cat?Vreo 2000 ron sau 20 mil lei vechi.wtf???? in 2 ore!pai ma fac si eu popa.Si am uitat sa specific ca biserica respectiva nu era plina…doar jumate din ea.Cate si cate se mai intampla pe la manastiri??!!??!!!
Adevaratul DAR se intalneste la cei rari si cu adevarati drepti.Am intalnit doar 3 preoti care au avut pt mine acea puritate,Staretul Manastirii Petru Voda, http://www.neamt.ro/Info_utile/Manastiri/M-rea_Petru_Voda.htm Staretul Manastirii Caraiman din Busteni, unde la inceput si locul ma rascolea placut. Acolo aveam sentimentul de „acasa” mult cautat, dar acum sunt multe energii negative..si sentimentul s-a pierdut(a venit omul si a poluat pana si energia). Si ar mai fi parintele bisericii din Petru Voda care este un finutz si un dulce, ca sa zic asa, si se vede pe el ca are tot ceea ce ii trebuie unui preot adevarat. No, ar mai fi si maicutele…Ati observat ce maini finutze, cu degete lungi, albe, frumos conturate au?Si multe sunt extrem de tinere.Pana si cele mai cu experienta in cele sfinte(ca sa nu zic tare batrane) au tot asa mainile.Oare cat de adevarata e „chemarea” lor?O sa ma mai interesez.
Alta intrebare ar mai fi: cine a inventata slujba?Si de ce se face asa cum se face?Mi-ar placea sa particip la o „slujba” a oamenilor de culoare din america.ati vazut cum canta?Si ce imi place la ei e ca nu citesc din carti. Vorbesc deschis.
Next intrebare ar fi: de ce sfintii sunt pictati cu aura numai imprejurul capului pe knd aura la toti e imprejurul corpului.Si vreau sa precizez ca acest fapt se stia de mult timp.
Si stand eu si formuland intrebarile sus mentionate dau cu privirea peste cuvantul „pocaiti-va”…un alt wtf? imi invada mintea. Ce inseamna cu adevarat a te pocai??Si apoi am auzit o alta aberatie, dupa mine in timpul slujbei: „sa va fie frica de pedeapsa lui Dumnezeu” again , nelipsitul wtf?cum adica?acelasi lucru nu inteleg la expresia: ” frica de Dumnezeu”. Eu am invatzat ca Dumnezeu este Tatal nostru iertator care vrea sa ne invete ce e bine, ca El nu pedepseste.Se cam bat in cap aceste afirmatii, nu? E si aiurea din punct de vedere logic.Ba frate…Dumnezeu e o fiinta supranaturala care are grija de tot si toate , care ne ocroteste si vrea sa invatam din greselile noastre(daca cititi Biblia asta se intelege)si care nu pedepseste.In fine…si in nici o slujba eu nu am auzit un ” te rog” adresat lui D-zeu…doar „Doamne iarta-ne pe noi pacatosii”, ” Doamne da-ne” etc.
Si acum concluzia de sfarsit de blog: la ce naiba te duci la biserica ” ca vai Doamne ce prostie ai facut(desi stiai de dinainte ca e o prostie si tot ai facut) si dupa ce iesi din biserica te apuci iar de injurat, jignit si cate si mai altele deloc ortodoxe?

Lasă un răspuns

