continuare la articolul „democratie”


Azi am vazut minunata emisiune de la pro tv in care s-au redat firul evenimentelor. oricum eu cred ca si hdriver(caruia ii multumesc ca imi citeste blogu 😛 si mersic de discutie) ca totul a fost o lovitura de stat comandata de cateva state.
eu chiar cred ca daca aveam niste conducatori in adevartul sens ajungeam departe…dar asta e…

3 gânduri despre &8222;continuare la articolul „democratie”&8221;

  1. Nu vrei sa sti CUM am ajuns sa-ti citesc blogul…

    In legatura cu (virgula) conducatorii este parerea mea, care poate fi corecta sau gresita. Dupa mine, Romanica nu indeplineste conditiile pentru a deveni o mare putere. Adica:
    – criteriile geopolitice: se afla intr-un punct strategic pe harta mondiala si din acesta cauza a fost o tinta pentru toate marile puterile istoriei, neputand sa se dezvolte
    – criteriile economice: nu are resursele necesare pentru a fi o putere economica
    – crietriile religioase: biserica este cea mai mare putere la noi, si te impiedica, ca si armata sa invadezi alte state ( de ex.: musulmanii sunt invatati ca pentru a avea o viata vesnica asa cum o vor ei, trebuie sa omoare cati mai multi pagani, japonezii mureau cu onoare – kamikaze – , dar i-au linistit americanii cu 2 bombe, dacii erau invincibili in lupte pe motive similare, etc.)
    – suntem prea putini

    Tu pe ce te bazezi cand spui ca am fi putut fi o mare putere?

    1. Sincer as vrea sa stiu cum de ai ajuns sa „ma citesti”si sper ca imi vei zice :P.
      Pe ce ma bazez?Simplu. Pe tot. Incepand de la istorie pana la mintea romanului.
      Ziceai ca ne aflam intr-un punct strategic.Complet adevarat. Dar e strategic din toate punctele de vedere.Subteranele sunt pline cu aur si alte minerale, metale pretioase precum si gaze plus petrol.Pamanturile Romanicii sunt cele mai fertile si culmea e ca am putea hrani lejer juma` de Europa.Religia…..hai sa fim seriosi…cati romani mai sunt religiosi in adevaratul sens al cuvantului si cati preoti sunt cu adevarat preoti.Mass-media si asa zisa putere religioasa sunt unelte de manipulat „boborul”,vorba lui Caragiale.
      Romanul nu e prost ci doar s-a vrut sa ajunga asa pentru ca este o amenintare.Uite cate descoperiri au facut romanii, cat de mult am fost inaintea strainilor..cum peste jumate din compania Microsoft e de origine romana.Pentagonul are cei mai buni technicieni de origine romana, ca sa nu mai zic de Nasa.
      Suntem buni la tot si orice. Ne pricepem chiar daca nu stim im prealabil ce presupune o anumita sarcina/problema/situatie.
      Problema e ca am avut intotdeauna o conducere proasta.Daca se investea in invatzamant, in o buna structurare a organigramei structurilor de stat si multe altele..noi eram tari…din pacate asta e…si apropo…criteriul economic dupa revolutie era rezolvat daca nu ne jefuiau cei de la conducere si „stapanii” lor

      1. Va trebui sa creezi un nou topic apropo de cum am ajuns sa „te citesc”; e o poveste lunga si oarecum ciudata 🙂

        Sunt de acord cu tine in privinta conducerii. Insa vreau sa-ti dau cateva exemple: cea mai veche universitate austriaca dateaza de prin 1300. Pe vremea aia, noi aveam cateva case in picioare, restul fiind distruse. Degeaba am fi vrut scoli; daca le-am fi construit, le daramau invadatorii a doua zi. Rezervele noastre subterane sunt impresionante, e adevarat. Insa Iraq-ul are mai multe, si nu vad la ce i-au folosit. In timpul razboiului din golf ei cumparau munitii de la noi. desi isi permiteau arme de calitate superioara, n-aveau de unde sa le ia. Agricultura ar fi putut sa fie foarte dezvoltata, insa nu stiu daca poti deveni o mare putere facand export cu rosii. Turcia are exporturi de legume/fructe fantastice, dar n-am auzit sa fie o putere de luat in seama. Rusia pe de alta parte, poate baga in frig, la propriu, toata Europa. Poate sa jongleze cu pretul petrolului cum vrea. America sta inca pe zacaminte impresionante de petrol, unele fiind neatinse. Ei au preferat sa „ia” cu forta de la alte state. Aceasta fiind situatia, ei isi pot permite sa ofere oricat la orice om de care au nevoie. Si cum in zilele noastre banii vorbesc, romanii sunt tentati sa plece la marile companii.

        Sunt de acord cu tine ca principala problema ramane conducerea. Insa cred ca e pretentios spus ca am fi putut ajunge o mare putere.

        Ne mai citim la anu’; acum trebuie sa ma pregatesc pentru un revelion de criza – un revelion haiducesc in mijlocul padurii, avand ursul ca invitat principal 😀

        An nou fericit, asa cum ti-l doresti.

Lasă un răspuns

