“Minune” in bucatarie….


Si iar am fost azi de „munca” in bucatarie….
Dupa ce amicii mi-au urat noroc sa nu mai imi tai nici o gheara…

Pai si tati meu vroia pilaf/ orez cu ciocanele/copanele de pui…..

Si dai si cauta pe „gogu care stie totu”…. nu prea am inteles nimic si bineinteles ca am facut cum m-a taiat pe mine capul si neuronul responsabil de partea culinara…

deci… aveti nevoie de orez….de ciocanele… morcovi, ceapa, usturoi…..si mai vedem…

se iau chestiile alea de pui.. se spala… se pune apa in oala… se pune oala pe foc…..si pui, pui mai putin ca ai pus destul :))

Intre timp, luati orezul, eu am folosit de ala cu bob lung, spalati-l si lasati-l un pic in apa

sa trecem la partea cu treburile alea care se pun in orez…..

dupa ce v-ati dat seama ca un morcov e in plus, il dati la porc….. sau il papati voi, dupa caz si animalutzele din casa…
Le tocati finutz,dupa cum urmeaza:

Se mai spumeaza treburile alea de pui….. adica se ia spuma care se face pt ca apa in care ciocanelele fierbse incalzeste la temperatuta de fierbere, adica peste 100 grade Celsius si din pui iese treaba ai care se „transforma” in spuma aia….

Si se pun la calit morcovii, ceapa si usturoiul..

Cu un ochi pe aragaz si unul la ceea ce faceti, scurgeti orezul inecat si asezati-l cu grija alaturi de ce e in tigaie, ca sa se incalzeasca si el saracutzul…..

Pana cand se incalzeste si se simte confortabil la caldurica si cu noii prieteni, se scot ciocanelele care intre timp trebuie sa se fi facut….se pune in supa si peste ciocanele scoase intr-un bol sau farfurie niste delikt….

Se ia „petrecerea” din tigaie si se adauga in supica…

Se lasa pana cand atmosfersa devine foarte fierbinte… si orezul devine mare….buun… si fiert

In tigaie se pune un pic de ulei si de aici incepe partea de „aiureala” culinara specifica mie 😀
Deci, cum ziceam,in ulei se pune pasta de ardei iute sau ardei iute si boia iute…..

in care se vor rumeni copanelele.

mai amestecati din cand in gand prin orez, si mai intoarceti copanelele sa se prinda „picanteria” de ele..

apoi….. dati cu ochii de niste miere…..si fara sa mai ganditi, turnati pe copanele

acum nu mai stiu cat timp trebuie tinute.. eu le-am lasat peste 5 minute pana au prins asa un puc crusta.. si o intrat aroma mierii inauntru..

Stiu ca nu arata prea bine, dar credeti-ma ca sunt supeeeerrrr bune:P

si e gata si orezul…

Ma scuzati k nu am o prezentare finala… dar foamea a fost mare si mancarea buna:P

iar ca desert.. o placintutza cu visine alcolizate..adica scoase din visinata 😀

5 gânduri despre &8222;“Minune” in bucatarie….&8221;

Lasă un răspuns

