„Da-ti-ar Dumnezeu Like”, Romanie!


 

Aseara la Serviciu Roman de Comedie pe prosteve, care face 16 ani si el azi, a fost o faza cu expresia preluata mai sus, inafara de partea cu Romania.

Azi am fost bombardati pe la teveu (cat m-am chiorat si eu la el) cu emisiuni nationaliste, ca deh… suntem romani (ce pusca mea) si doar traim in acest spatiu carpato-danubiano-pontic … parca asa era… Acum scriu direct si mi-e cam lene sa caut varianta care „este” .

Mi-e cam frica sa ma uit la stiri. Sa vad iara cum lumea se imbulzeste sa ia pachetzelul, acea minunata parada ce pe mine nu prea ma incanta…poate ca nu am fost acolo si de aia e lipsa mea de interes. Ce-i drept este ca m-am uitat la Happy Hour si am auzit o chestie super tare pe realitatea parca sau antena3: in Romania exista 2 companii de IT in care angajatii au brevete de chestii de IT peste 3000 (adunate) si Germania are doar 200.

Adevarul e ca suntem buni….suntem buni in orice. La microsoft , a 2a limba vorbita este scumpa noastra limba. Nu erau acum avioanele cum le stim daca nu era Coanda, Ana Aslan care a creat metodele Gerovital, Tesla, Vuia, Eminescu, Brancusi si muuulti altii ( „u” prelungit pt efect) de care nci noi nu stim au facut lucurile de care noi ne folosim azi. Stiati ca scaunul ejectabil a fost creatia unui roman?? Sau ca injectia de insulina, salvarea diabeticilor, a fost descoperirea unui doctor roman?Pixul cu care scrieti e tot inventia unui roman.Stiati??eee….. le aflati acum.

Stiati ca limba romana este singura limba ce nu are dialecte diferite astfel ca unul dintr-o regiune sa nu se inteleaga cu altul?? Sau ca opera lui Creanga nu poate fie tradusa si sa aiba aceiasi „savoare”  cum o are in limba noastra?

Suntem capabili de multe lucruri frumoase. Asa am fost mereu si de aceea suntem considerati o mare amenintare.Nu pt minunatii „tigani” ce fac ce fac.De aia am fost adusi in starea asta, de aia avem conducatorii astia , pentru ca stiu ca romanul poate rabda multe si ca nu ii place violenta  (ma refer la al cu ceva minte, nu la idiotii ce isi bat nevestele si copii). Si totusi suntem priviti inca  tot ca pe o amenintare….. Da! Stiu.. teoria conspiratiei, dar ganditi-va un pic.

In fine… poate nu e momentul pt asa ceva. Oricum multi o sa va duceti si o sa va sarbatoriti ziua ca sunteti romani!

De ce iubesti Romania?? asta e intrebarea lansata in campania Protesveului si asta v-as intreba pe voi.

Pana atunci o sa va raspund  : Iubesc Romania pentru ca desi e o tara mica a fost o durere in coastele celor „mari”. Iubesc Romania pentru ca a dat lumii cei mai mari oameni. Iubesc Romania, ca desi e locuita de asa de multi… a ramas pura (asta daca nu o vor vinde cu totul). Iubesc Romania pt ca  asta e sentimentul ce il am si nu prea il pot explica, desi ,cum a zis unul : „unde se termina logica, incepe Romania”.

O seara frumoasa va doresc.

 

p.s.. pana si cei de la Google ne sarbatoresc  😉

 

 

 

 

2 gânduri despre &8222;„Da-ti-ar Dumnezeu Like”, Romanie!&8221;

  1. Ziua de 1 decembrie este una trista pentru Romania. Patam toata insemnatatea ei, si ca sa citez dintr-o melodie ma intreb cum ramane cu desteata-te romane??? :-j.
    Poate ca romania are o natiune pasnica, dar nu trebuie sa fim si prosti..
    Din pacate in cei 45 de ani comunistii ne-au distrus constinta nationala, si cei 22 de „libertate” ne-au ingropat-o.
    Minunat.

Lasă un răspuns

