teroare in bucatarie – reeditat sau remastered


 

Era o lipsa la mine pe blogulica si nu stiam ce.

Cum am dormit in sfarsit mai binisor azi, ce-i drept ca doar partea de dimineata, dar noh.. ii bun si asa, m-a palit lipsa.. de fapt ideea de ce imi lipseste, nu ganditi prostii.

Demult nu am mai scris despre nazbataiile mele culinare sau sa va mai dau o reteta vai de capul ei si mai ales de al meu.

Cum mintea nu m-a dus la ceva mai original, am luat o reteta mai veche si am mai complicat-o… deh… mintea umana complica lucrurile.

Reteta in cauza este o placinta cu……. cu…. pere in loc de mere… deh, fiecare cu ce are.

Se iau perele si le facem un striptease de coaja, si pt ca au fost tare „rele” le paruim oleaca  ( adica taiem bucati) si le mai indulcim un pic cu zahar si aromat  cu scortisoara.

 

Apoi, ca ne-am enervat ca avem doar 3 oua, castram frigiderul si separam albusul de galbenul si le ametim cu mixerul ca sa para ca sunt mai multe, bineinteles cu un pic de zahar si olecutza de sare.

Treaba asta de albus il ametim dar nu pana se face tare, ca altfel ne iese bezea si trebuie sa amestecam mai cu grija.

da! stiu… trebuia sa spal alea, dar o mers si asa …

Dupa ce ametim cele mai sus mentionate, se adug la formula originala, adica galbenusul langa albus si se mai ametesc impreuna. Cu una bucata cana din care bea tata cafeaua (aia o aveam aproape) se ia faina (cica ala e gramajul) si se pune intr-un bol.

Dupa ce treceti de impactul sau de socul avut din cauza vederii canutei (a desenului de pe ea) se ia una „bucata” lapte batut de la bunica (ala adevarat) se agita bidonul si se toarna peste faina ( v-am zis ca le-am complicat)

Si se ia la „omor” pana nu mai sunt cocoloase, adaugand laptic batut din cand in cand pt a mai usura treaba

Apoi se adauga la treaba de oua batute bine si se mai zapaceste cu mixerul dupa ce s-au adaugat si vreo 30 ml de ulei.

In reteta originala, puneam si bicarbonat de sodiu, dar cum momentan n-am… nu am mai pus .

Am uitat sa specific ca intre si anume timp, se da drumul la cuptor, nu sa zburde liber prin casa ci se aprinde focul ca sa se incalzeasca.

Se pune in tava un pic unsa cu ulei ca sa nu se prinda, dar voi, gospodinelor stiati asta, si apoi se toarna jumate din aluatul rezultat, bineinteles dupa ce ati mai adaugat faina ca era prea subtire, apoi iara niste laptic acrutz/ batut ca ati pus prea multa faina..

Apoi, cu una bucatzica degetel frumos si curatzel se intinde minunea ce ati facut-o cu atata truda…. apoi se linge degetelul 😀  ( curat la locul de munca)

Dupa ce v-ati chiorat cu atentie sa vedeti daca e chiar acel deget in aluat, va anuntz ca nu e… e aratatorul.

Bun.. se baga tava in cuptorul preincalzit  si se lasa pana devine tare la suprafata. se alinieaza perele in tava si apoi se toarna restul de aluat… noh la mine o fost mai putin de jumate de aluat ca am pus mai mult ca baza si de aia arata nasol in poza.

 

Treaba e ca eu trebuia sa pun mai mult zahat, deci  trebuia mai mult adica 300 g zahar in aluat si  mai mult aluat . Din pacate nu va pot zice cantitatile exacte ca eu nu am masurat ci facut dupa ochi. ce-i drept este ca am folosit mai mult de 2 cani de faina si mai mult de 2 cani de laptic.  😀

Stiu ca nu arata cine stie ce, dar e bun si nu e prea dulce. 🙂

 

p.s legat de video de mai jos.. sunt de acord cu un comentariu de acolo : „Bun in draci…In sfarsit au si femeile cu cine sa-si clateasca ochii…ca vedem numai panarame feminine cantand…”

si are si voce faina 😀

 

Lasă un răspuns

