Romania si limba romana in prezent


 

Cand nu stiu ce sa scriu, de obicei, pun mana si caut in arhiva subsemnatului (adica a blogului) ce am facut in aceiasi luna numai ca anii trecuti.

Acest lucru ma ajuta si in a imi gasi un subiect (revenindu-mi ideile din acea vreme) si pt a nu repeta subiectul sau postul (am aceasta tendinta si nu ar fi frumos sa va plictisiti in halul asta).

Ce imi place la bloguleteul meu e ca am majoritatea articolelelor usor de pracurs si nu iti dau batai mari de cap cu un limbaj prea elevat sau limbaj de copii dinastia ce in loc de „e” scriu „3”… Cum se ajunge dintr-o greseala,la un intreg limbaj….mare ti-e gradina Doamne!

Nu zic ca eu as fi sfanta in ale gramaticii… cea mai buna dovada este blogul ici prezent, dar nici sa nu stii chestii elementare. In plus ca o schimbat astia acel dictionar al scrierii corecte romanesti ( stiu ca ii zice cumva, dar nu imi vine acum in minte) si le-au dat peste cap… de parca nu era de ajuns ca erau o groaza e agramati in tara asta, acum sunt agramati legal, daca pot zice asa si se inmultesc.

Imi vad nepoata cum mai face greseli de scriere de mi se scoala parul de pe mana, stiind cat mi-am batut eu capul ca sa invat corect, apoi imi dau seama ca ar putea sa fie corect din cauza schimbarilor absurde mentionate mai sus.

Nu ma dau mare ca as stii super bine gramatica si scrierea corecta, dar parca totusi ma zgaraie pe retina.

Pana si astia de la teveu fac niste greseli fenomenale… de aia imi placeau mai demult Carcotasii… acum nu ma mai uit, mi-am pierdut intresul.

Cum sunt la digi… mi-o bagat pe gat Romaniatv in loc la Antena2.. am rezista sa ma uit  juma de ora… juma de ora in care am ras cu lacrimi de minunatii omuleti de pe ecran.. se repetau in intrebari de enervau pe omul ce dadea o declaratie sau ii luau interviul…. vai de capul nostru… dar, speranta moare ultima.

Acum va las cu o melodie ce am descoperit-o acum, caurand prin  arhiva si am dat peste EXo-sincer nu ne pasa  ce apoi m-a adus la asta ce e deja pe repeat de cand scriu la acest articol

 

3 gânduri despre &8222;Romania si limba romana in prezent&8221;

  1. si aici ai cam pus punctul pe i… tocmai incepeam liceul(sau terminam gimnaziul… 😕 ) cand a aparut prima editie a DOOM 2 (Dictionar ortografic, ortoepic si morfologic) care a fost cea mai buna a anului (un mic exemplu sg: geaca; pl: geci,gece) apoi a mai fost editat si au disparut „gecele” din dictionar… insa cand aud de DOOM ma duce gandul la jocul video DOOM(1, 2, 3) peste care as mai arunca o geana si as incerca sa le termin pentru a nu stiu cata oara cu cea mai mare bucurie decat sa stau si sa citesc noua metoda de a ne bate joc de limba romana si implicit de noi insine

    Cheers!

Lasă un răspuns

