criza de egoism?


De pe la inceputul anului, am ajuns la concluzia si am hotarat ca e momentul sa devin egoista, egocentrista, narcisista si asa mai departe.

Zis si facut! Am inceput sa am mai multa grija de mine, sa ma impac cu mine, sa ma accept asa cum sunt (cam greu asta, dar ma chinui) sa scap de complexele ce le am (si nu-s putine).

Gandirea fata de propria-mi persoana si imaginea despre mine au inceput usor, usor sa se schimbe si al meu corp sa reactioneze binisor, slabind cateva kilograme, chiar daca am papat ce mi s-a nazarit, ce imi era pofta si cand imi era pofta, sa beau acidulat, sa pap seminte udate cu o bere rece cu lamaie seara la un film. Am inceput sa ma giugiulesc, sa dansez de nebuna dimineata prin camera, sa cant, sa rad de propriile prostii si sa nu mai fiu atat de exigenta cu mine.

Asta nu e o criza de egoism, ci este doar recuperarea increderii in propria persoana, o trezire a simtului de iubire de sine, daca pot sa zic asa.

In ultima perioada, am promovat, ca sa zic asa, in al meu blog, iubirea de sine. Nu confundati cu narcisismul. Ala e alta mancare de peste.

A putea sa te iubesti pe tine este o mare realizare, desi ar trebui sa fie un lucru obisnuit, o treaba ce ar trebui sa o faca fiecare dintre noi.

In mica mea existenta, am observat ca femeile sunt create in asa fel incat se dedica cu totul intr-o relatie, uita de ele, se sacrifica pentru un el si mai ales pentru copii.  Se sacrifica si uita de sine, se lasa in paragina pentru a fi celor din jurul lor bine, fac compromisuri ce pentru ceilalti devin treburi normale , un fel de „asa trebuie”… si de aici „proasta educatie” ca femeia trebuie sa lase de la ea, trebuie sa se dedice, sa se sacrifice. Din pacate, multe uita de propria persoana si incep sa se identifice cu relatia si persoanele cu care sunt, sa preia si sa se modeleze dupa respectivii. Lucru nu prea sanatos, din al meu punct de vedere.

Recent, am intalnit si cativa „flacai” ce au aceiasi „calitate”.

Sfatul meu : nu uitati de voi, de ce va place, nu va pierdeti si invatati sau reinvatati sa va iubiti, sa va apreciati si de ce nu, sa va adorati. Cat despre compromisuri… le faceti doar daca este absolut necesar, daca este o urgenta de viata si de moarte. Apoi, nu uitati : daca altii vor sa va adore, sa va multumeasca, etc, lasati-i sa o faca, dar asta nu inseamna ca trebuie neaparat sa primeasca ceva in schimb.🙂

 

 

Lasă un răspuns

