Pro Eutanasie


 

 Prin titlu nu ma refer la eutanasia cateilor vagabonzi, dupa cum s-a discutat atatea zile in ultima perioada pe toate canalele teve posibile din Romanica. Ma refer la eutanasie in momentul in care nu se mai poate face nimic si suferinta este imensa.

Azi de dimineata ma uitam la stiri si am vazut stirea cum un nene si-a luat zilele pentru ca nu mai putea de durere din cauza unei boli incurabile. Acum 2-3 saptamani, a fost o alta stire extrem de asemanatoare. Acum o saptamana si 2 zile a trebuit sa iau la randul meu o hotarare de a curma chinul unei fiinte pe care o iubesc incontinuare extrem de mult si ii simt lipsa in fiecare minut din viata mea.

Este vorba de al meu porcusor de guineea, Gogul meu frumos si dulce. Cei care ma citesc, stiu povestea lui. Din pacate, a avut o tumora in zona gatului ce s-a extins, fiind inoperabila. Am reusit sa o tin in frau cu ajutorul antibioticelelor si a minunatelor doctorite de la ProMedVet din Brasov de pe str Berzei, fiind singurii care mi-au raspuns la mail si par cei mai ok si cunoscatori in ale porcusorilor domeniu, in sensul ca nu am fost refuzata fata de altii cand am zis ca am porc de guineea pe motiv ca „nu ne pasa, nu stim de asa ceva, nu suntem specializati”. Dupa o lupta in care mi s-a frant inima cand ii vedeam ochii in lacrimi si ma simteam extrem de neputincioasa, neavand cu ce sa-l ajut ca sa ii treaca durerea, tumora extinzandu-se afectandu-i piciorusul din fata, am decis ca e mai bine pt el sa ii curm suferinta. Desi m-am pregatit pt acel moment, al fost al naibii de greu. Si acum plang in timp ce scriu aceste cuvinte. Dar sunt impacata sufleteste ca nu l-am lasat sa sufere mai mult, ca nu l-am vazut cum se stingea in fiecare zi prin suferinta si durere pe care eu nu le puteam nici macar banui.

Oare de ce nu este valabila si la oameni eutanasia? De ce sunt atatia impotriva ei? Nu ar fi cea mai „umana” solutie, ca sa zic asa? Cand vezi ca omul respectiv sufera, cand il vezi ca se stinge in fiecare zi si te roaga cu ochii, daca nu poate vorbi, sa ii curmi suferinta, nu e uman sa faci asta?  Ce rost are o asemenea suferinta sa o rabzi atat de mult?La asta ma refer atat la om cat si la animalute. Tu suferi atat ca si om ce sta alaturi, ce iubeste fiinta respectiva, cat si ca fiinta respectiva in cauza. 

Stiu, sunt mii de discutii pe aceasta tema si multi din domeniu medical spun ca ar incalca juramantul facut, dar in juramantul acela nu este vorba de a ii face bine aproapelui tau? Binele lui nu inseamna, cand este timpul si o moarte care sa ii curme suferinta? Ok, faci si incerci tot ce se poate incerca, dar daca nu merge si situatia nu e roz ci chiar neagra, iar sfarsitul este inevitabil acelasi? Ce rost are sa lasi un om sa sufere atata timp?

Da, vorbesc de asta in tara unde o parte destul de maricica din domeniul medical lasa oamenii sa sufere, prescriu retete gresite, nu consulta calumea pacientii si alte si mai cate le vedem sau nu la tv.

In cazul in care ar fi un sondaj, referendum, etc si mi s-ar cere parerea despre eutanasie, atunci cand alta solutie nu mai e, eu sunt pro. 

 

One thought on “Pro Eutanasie

  1. Salut
    Îmi pare rău pentru porcuşorul tău şi oricât ar părea de sadic, ai făcut bine.
    Şi eu sunt pentru eutanasie dar într-o ţară in care se mai practică puparea de relicve, nu văd nimic schimbat pe această temă nici măcar in următorii 30 de ani. Nici un sondaj nu va fi făcut.
    Iar de medici…atâta vreme cât au contracte cu casele farmaceutice, cu CAS-ul şi atâta vreme cât sunt plătiţi pentru numărul înregistrat de pacienţi iar tradiţia darului nu va dispărea din cutumele românilor, nici din partea lor nu mă aştept la vreo schimbare.
    E dreptul meu la viaţă cum e dreptul meu să mor cand consider că e momentul.
    Poate prin prelungirea agoniei se dă familiarilor o speranţă deşartă, care face mai mult rău decât bine, iar traumele rămase vor fi şi mai greu de şters.Eu văd lucrurile destul de simplu.Eu decid…eu şi familia mea.

Lasă un răspuns

