teveul, presa si feisbucu


 

Si uite ca se face o luna, poate mai mult de cand nu am mai scris.

Nu s-a intamplat nimic nou, decat ca e pauza de la Dragusanca, fosta Slav si alte subiecte de gen.

Dimineata, ca orice om imi iau cafeluta, deschid calculatorul si pana amestec in canuta pentru dizolvarea zaharului, pagina de chrome se deschide. click pe „botonul” scurtatura de feisbuc si intru in lumea virtuala.

Marea majoritate a „stirilor” le citesc pe newsfeed si nu imi mai e mare uimirea cand vad acelasi stiri si la fel sau aproximativ relatate la teve.

Devin din ce in ce mai dezamagita de calitatea jurnalismului de la noi.

Am impresia din ce in ce mai persistenta ca ne vor din ce in ce mai dobitoci, mai needucati si neinformati.

Pana la urma, cine detine informatia detine puterea. Si care popor e mai usor de manipulat : unu care este educat, informat, ce are o minte deschisa, plina de cunostiinte sau unu care e nepasator cu soarta sa, obsedat de noile trenduri, de selfies si like-uri, de propria imagine fizica? Normal ca ultimul e mai usor de manipulat si „jefuit”.

Acum a aparut mania cu selfies. Ieri citisem un articol ce a aparut si pe feisbuc, cum ca un baietas de vreo 16-17 ani a devenit dependent de selfies, a renuntat la scoala din cauza asta.

Pentru cei ce nu sunt la curent cu termenul de „selfie”, nu inseamna a isi face…. lucru manual singurel, desi daca o faci prea des, parca se aseamana, ci a isi face poze singurel. Adica iei telul, deschizi camera, il intorci sau nu, daca ai camera secundara si iti faci pozica in diverse situatii, cum ar fi : la baie, la bucatarie, cand mananci, cand bei, cand stranuti.

Da! Suna cunoscut pt ca seamana cu ceea ce stiam noi astia mai batrani, ce se numea „pitziponceala”,  un termen deja atat de batran de parca au trecut zeci de ani peste el.

Feisbucul e bun pt a revedea anumiti colegi, amici, cunostiinte, pt a tine legatura, pt a impartasii chestioare interesante, pt jocuri chiar, dar totusi… sa nu fie duse la extrem.

Deja m-am saturat de toate cele.

Tot zille trecute, mi-am dat seama ca am doar cateva site-uri pe care mai umblu.

Deschid pc-ul, deschid mess-ul (da, mai folosesc messengerul), chrome-ul unde urmeaza in ordine taburile cu : feisbuci, gmail,yahoo mail, 9gag,yotube,990.ro ( ca sa vad daca au iesit episoade din serialele mele). Cam atat. Trist, nu? Inainte aveam mai multe, dar cand vad ca pur si simplu totul se repeta si dai peste aceleasi titluri, peste nimic nou, iti vine sa te retragi in lumea ta si sa mai pui mana pe o carte, sa vezi un film bun, un serial.

Da chiar….. urmatorul articol o sa va recomand niste seriale la care ma uit.

Cam atat, e destul pt atata timp lipsa.

Sper ca v-a fost dor de mine.. si ca ati suspinat in tacere de dorul meu… na! asa va trebuie.

Va las ca incepe Romanii „hare” „talente”

 

Lasă un răspuns

