Replay


Lucrurile se repeta, ca intr-un joc, incerci sa treci nivelul si cand ai zis ca ai trecut, iti da cu replay sau try again.

De ce? Pentru ca ai dat-o-n bara si nu ti-ai invatat lectia.

Cam asta patesc eu de o bucata de timp si d-abia acum mi-am dat seama unde o dau in bara grav.

Iata situatia ca sa intelegeti cam ce vreau eu sa zic:

Povestea jocului meu e cam asa : once upon a time … in a long and distant galaxy…. Eram eu…. Cautand primul meu job. Cu chiu si vai am gasit, evident la call-center in perioada noiembrie-ianuarie de unde am renuntat din cauza navetei… dupa un timp, alt call-center alta perioada septembrie-februarie. Am zis sa schimb faza cu call-centerul si am ajuns la un hotel la receptie, perioada septembrie- aprilie. Acum am ajuns la o tanti ce are un fel de adapost de catei. Lucru pentru mine super ok, deoarece sunt o mare iubitoare de animale si tin la ele mai ceva decat la oameni, dar s-a terminat si asta acum pe 16 februarie incepand din octombrie (da, observ constanta de iarna).

Si acum o sa incep cu ceea ce am observant (in sfarsit!!!) ca trebuie sa invat. Acum scriu atat pentru mine cat si pentru altii ce invata mai usor din greselile altora.

  1. Sa nu ai incredere in oameni decat in propria ta persoana! Oamenii sunt rai, mai ales la locul de munca. Sa nu ai incredere in sefi cand iti zic ca poti sa fi deschisi cu ei. Sefii astia sunt fiinte aparte, mai ales in ultima vreme. Zic una si fac alta, vor sa auda doar adevarul care lor le place si nu adevarul pe care tu il vezi, mai ales daca esti persoana noua, care vede lucrurile obiectiv, mai ales la inceput. Desi asa ceva nu se face in lumea utopica in care am vrea sa traim cu toti, suntem din pacate intr-o lume ireal de perversa, sucita si ciudata. Si asta ma duce la al doilea punct:
  2. Sa nu te lasi calcat in picioare de nimeni si pentru nimic. Aici am multe de zis. In primul rand ca noi ii invatam pe sefi rau, ca acceptam cand intrec masura din doua mari motive : pentru ca e greu de gasit un loc de munca, ei mizand pe asta si pentru ca ai nostrii parinti au trait vremuri in care trebuia sa suporti ca si angajat multe, inevitabil, transmitandu-ne aceleasi sfaturi de genul : taci si rabda ca nu ai incotro. Dar ar mai fi si cei 7 ani de acasa, mai ales daca esti genul de om care mai lasa de la el, desi anunta frumos pe superior ca intrece masura, genul de om ce vrea sa fie bine, sa isi faca treaba. Daca nici unu nu ne-am lasa calcati in picioare (propriu si/sau figurat), jigniti, nerespectati, am putea sa punem capat acestor practice care sunt omniprezente.

Ma uitam acum pe prosteve la “Romania, te iubesc” unde e camppania media “sclavi pe pamantul mafiei” unde arata traiul celor care lucreaza in Sicilia. Mare diferenta nu prea e intre ce se intampla acolo si ce e aici, numai ca aici suntem in tara noastra, vorbim aceiasi limba, suntem acasa cu parintii, rudele si iubitii nostri ce te mai ajuta moral sa rezisti.

  1. Cand sa taci, cand sa vorbesti si ce sa vorbesti. La asta nu sunt buna, adica nu stiu cand sa tac si cand sa vorbesc, mai ales cum sa zic ceea ce vreau sa zic. Sunt mult prea directa, nu ma rabda limba sa nu zic ceea ce cred, mai ales cand vad ca ceva nu e ok. Din pacate, de multe ori zic ceea ce nu trebuie cand nu trebuie, chestie de care trebuie sa ma dezvat sau ar trebui sa o cizelez.
  2. Cand esti la munca, uita de principiile pe care le ai. Fiecare e pentru el! Stiu, suna urat, dar asta e. E ca in show-urile alea gen reality in care se fac strategii, bisericute pentru a isi atinge fiecare scopul. Asa e si aici. Eu inca am lupta aia interioara unde naivitatea invinge si zic in sinea mea ca oamenii nu sunt asa de rai pe lume si ca au acelasi principiu ca mine adica : “ce tie nu iti place, altuia nu-i face”. Gresit! Complet gresit si nu ma invat nici cum.

Stiu, nu prea am experienta in ale muncii campuri, asa ca sunteti liberi sa ma contraziceti sau sa mai adaugati la punctele mele.

Acum am ajuns inapoi de unde am plecat : ce fel de domeniu mi s-ar potrivi profesional si cum ajuns acolo? Oare mi s-ar potrivi sa fiu propriul meu sef? Cel mai probabil, dar in ce domeniu si cu ce sa ma ocup in asa fel incat sa devin independent? Acestea sunt intrebarile ce ma macina de cateva zile si o sa ma macine ceva timp pana cand imi vine o ocazie pe care sper sa o vad.

Cam atat pana acum, las deschis pentru completare

Lasă un răspuns

