“Vreau sa ma marit! Vreau copil!”


Respirati! Inspira! Expira! Nu e vorba de mine, desi te-ai gandit pentru o secunda atunci cand ai vazut titlul, ceva de genul :“ce a patit nebuna???”

Nebuna, adica yo, subsemnata, e ok, n-a patit nimic.

Tot vad in ultima perioada pe la teve si nu numai cum fetele astea ce nici ochi bine nu au facut, vor sa se marite, sa poarte rochia de mireasa ce in mod eronat se zice ca orice fetita o viseaza (eu nu am avut vreodata asemenea ganduri si vise), mai vrea si vreo 3 puradei sa alerge pe langa fustele ei. Si daca se poate, vor asta cat mai repede.

Beau acum cafeaua mea dulce cu lapte in timp ce ritmul reggae ma calmeaza mai ceva cum calmeaza o tigara pe fumatori, iar corpul incepe sa se miste pe ritm. E perfect mai ales cand ai o bila din aia mare de gimnastica pe post de scaun.

De ce naiba isi doresc fetitele astea sa se marite asa repede? Ele nici nu stiu cum e sa stai cu un tip, sa ai o relatie sanatoasa (bine, majoritatea stim de asa ceva din carti), dar sa faci atatea compromisuri, sa te iei dupa prima impresie si sa nu vezi si partile rele ale tipului doar pentru cat tu vrei sa te mariti, apoi esti uimita cand el te inseala, cand te certi cu el, cand ridica mana la tine, cand se imbata si se comporta ca un idiot….si lista continua, dupa cum stim cu toti.

Ce-i cu graba asta?Unde fugi asa si mai ales, de ce anume fugi?

Ok, inteleg daca ai fi in situatia mea : sa vrei cu disperare sa pleci de acasa, nu ai job cu care sa te intretii si simti ca o iei razna,iar alta solutie nu gasesti decat sa dai de unu si sa te mariti….. dar fetele astea chiar vor ele asa… fara a fi constranse.

Sa nu se inteleaga gresit : nu judec, doar ca a mea mentalitate, gandire nu e capabila sa inteleaga acest proces logic ce are loc in mintiile pline de vitalitate si tinerete ale domnitelor.

Acum, cei ce sunt in ale ortodoxiei (adica cred foarte mult in regulile si zicerile ortodoxiei) ca asa trebuie, ca e bine sa te marti de tanara, sa ai timp sa faci copii, etc. Asta cu maritatul de tanara am mai scris , mai ales in viata satului romanesc inca se mai “bate moneda” pe asa ceva .

Oare ne intoarcem in timp? Din punct de vedere al mentalitatii, a deschiderii orizonturilor, in ciuda tehnologiei, spatiului imens virtual de informare am impresia ca in loc sa o luam in sus, o luam lin ca o cascada in jos. Copilasii astia ce au dat doar simularea la bac si capacitate zici ca n-au pus in viata lor mana pe o carte, inafara de cea de joc. Nu zic ca generatia mea a fost mai stralucita sau mai breaza, dar parca eram mai de Doamne-ajuta! Pana si sa copiem inventam metode mai bune si tot faceam ceva. Homofobia e in floare, narcisismul la fel, e mai important ce vad altii decat ceea ce esti tu cu adevarat… hmmm… parca e un déjà vu. Daca nu stiti la ce ma refer, puneti mana pe o carte de istorie si vreo cateva carti de gen sau macar pe cartile lui Alexandre Dumas (mie imi place Alexandre Dumas fiul, dar si tati lui scrie superb), daca nu, Caragiale va fi suficient.

Daca tot am ajuns la ortodoxie , sa acoprim si subiectul “ora de religie”. Dupa cum stim in ultima saptamana a fost mare valva cu parintii care sa ceara sau nu ca a lor copil sa ii fie predata religia.

Eu sunt de parere ca nu ar trebui sa mai fie predata ora de religie pana cand nu se ajunge la o metoda de predare corecta si metodologie respectata de catre toti profesorii. Ora de religie ar trebui sa contina istoria religiilor, adica sa fie explicate fiecare religie in parte, sa se atinga subiectul traditiilor si obiceiurile romanesti in care copilasii sa afle obiceiurile din diferite zone la anumite evenimete din viata. Asa da ora de religie!

Bun….Am cam terminat cafeaua si inspiratia. De la reggae am ajuns la Pavarotti, apoi la Michael Jackson.

Sa aveti o primavara frumoasa si insorita!

Lasă un răspuns

